tiistai 19. elokuuta 2008

Postia Suomesta ja Amerikasta

... puhuin Arin kanssa juuri ja viimeisen tiedon mukaan pyörät lähteneet New Yorkista kohti Anghoragea 18.8. Varmaa päivää siitä milloin pyörät ovat perillä ei ole. Pieni lohtu kuitenkin, että ne ovat liikkeessä kohti lähtöpistettä... :] ... eilinen tietokone joka lupaa, että ne ovat perillä tänään lupaa yhä samaa. Arin mukaan se kuitenkin enää teoreettista ja  lupasi tarkkaa tieto heti kun sitä on... tuossa alla aamun tiedotteet ... täytyy ottaa käytöön sitä matkavarustelistassakin olevaa kärvivällisyyttä... 

Terve,

Olen saanut edustajaltani allaolevan viestin , jossa kerrotaan pää syy kontin viivästykseen. Edustajani ilmoitti, että konttia ei vapautettu tullista koska tullaus näillä carneteilla kesti lähes viikon. USA: n tullilla ei ollut käsitystä siitä miten FIA Carnettia pitäisi käsitellä. Lopulta kaverimme selvitti asian ja kontti saatiin vapaaksi. Mutta pää syy viivästykselle on kuitenkin se ,että rautieyhtiö ei lähettänyt junaa matkaan, jolloin kontti odotti New Yorkissa kaksi viikkoa normaalin 3 vrk sijasta. Edustajamme selvittää parhaillaan syytä miksi aikataulun mukainen lähtö viivästyi.

Alla edustajani viesti asiasta, odotan vielä varustamon Suomne pään selvitystä asiaan. Nyt näyttää siltä, että kontti saapuu Anchorageen 10-12.9.2008

Ari

"""

Container was under Customs hold for an extre 4 days in New York. However the major delay to the rail was backed up and the container sat at New York rail for two weeks instead of 3 days. Carotrans can only give an estimated transit time. Ari you can monitor the rail move from the website. We understand thet the crew wahts to arrive at the same time as the container and it is still to early to konow when the container will arrive in Anchorage. As the container gets closer to Anchorage we can then have a better idea of container availability. We will arrange with the trucker to pick up container from the rail yard and the crew can go to truckers yard to pick up their motor cycles.

Regards