keskiviikko 17. syyskuuta 2008

Päivä19 | Seattle





... lepopäivä... eli Seattle ja sen ympäristö kuten kukin haluaa. Minulla ja Samilla päivä alkaa BMW-liikkeestä. Pekka ja Kalevi lähtevät mukaan, emmekä ehdi olla kauaa siellä ennenkuin Petri saapuu paikalle...

... BMW -liikkeessä tulee mieleen, että olikohan viisasta lähteä matkaan uusilla malleilla joihin vaikea saada varaosia. Samin vuotavaan etuhaarukkaan saadaan kyllä uusi tiivisti, mutta viikon päästä San Diagoon. Osa tilattava Saksasta ja hyvällä onnella se on siellä kun mekin olemme. Nyt pidetään peukkuja, että Samin GS800 kestää San Diagoon saakka... :]

... minun muoviset Givi -laukut eivät kestäneet Seattleenkaan saakka. Kumpikaan sivulaukku ei enää aukea. Onneksi ne ovat mallia joissa erillinen pieni kansiluukku jota kautta tavaroista saa sisään ja ulos...

... bemariliikkeestä pyöriä pesemään... Omon syväpuhdasta ei tule mutta silminnähtäävää puhtautta kyllä. Pesulasta Mikon pihalle huoltohommiin. Kalevi asentaa minulle käsisuojat jotka Seattleen asti suojanneet hyvin takalaatikossa. Pekka ruuvaa pleksinsä irti. Minä ruuaan Pekan pleksin mönkjääni, Pekka GS800'n alkupeärisen pleksin omaansa. Jää nähtäväksi huomenna mikä on käytännön ilo...

... iltapäivällä Sven tulee 1935 mallisella Pacardillaan, joka ei uutta häpeäisi jos sellaisia olisi. Mutta ei ole. Autoa valmistettu 20kpl ja niistä viisi vielä hengissä. Svenillä mukaan muutama paketti kylmäsavulohta ja norjalaista akvaviittiä. Illalla olemmekin Svennin eväissä... haliputtia, lohta ja akvaviittiä... ja lämmittää Mikko sen saunankin vielä toisen kerran... ja leipoo pellillisen pikkuleipiä... ;)

---

yläkuva; mistä kunnon motoristiaamiainen Seattlessa? Mene Bet's Placeen Aurora Avenuella. Aamiaista odotellessa voit tehdä oman taideteoksen seinälle.

toiseksi ylin; Sami pyöränpesuhommissa 80th ja 7th risteyksessä. Kahdella dollarilla neljä minuuttia

toiseksi alin; Kalle ja serkkuni Tim. Tim se joka ilman haarniskaa

alakuva; Mikko ja Sven näyttävät parempaa puolta Svenin Pacardin edessä. Konepellin alla V12, joka Svenin mukaan kuluttaa ihan riittävästi polttoainetta.